Veelgestelde vragen

LEVERTIJDEN
Vanuit ons centrale depot in Noord Spanje worden bestelde wijnen wekelijks op pallets afgeleverd in ons depot te Aalsmeer.
Bestellingen waarvan de betaling voor maandag 10.00 uur binnen is, worden vanaf de zaterdag erop bij u afgeleverd. Zij komen nog diezelfde week mee met de pallets uit het centrale depot in Spanje en zijn 4 dagen later (vanaf vrijdagmiddag) beschikbaar in ons depot te Aalsmeer. Vandaar worden ze binnen 2 werkdagen naar de klanten verzonden.
Producten die lokaal op voorraad zijn, worden binnen 3 werkdagen bij u afgeleverd.
Desgewenst kunt u zelf een dag opgeven waarop u de bestelde wijnen wenst te ontvangen (levering op alle werkdagen en op zaterdagen mogelijk).

BESTELLEN
- Hoe kan ik een product zoeken?
- Hoe bestel ik een product?

BETALEN
- Wat zijn de betaalmethoden?
- Wat gebeurt er als een product niet meer leverbaar is?

LEVERING
- Wat zijn de verzendkosten?
- Wat zijn de levertijden?
- Wat gebeurt er als een zending is vertraagd? 
- Kan ik een bestelling afhalen?

RETOURNEREN
- Hoe retourneer ik een product?
- Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen? 
- Hoe annuleer ik een bestelling?

PRODUCT ZOEKEN

Snel zoeken
Op onze homepage vindt bovenin het venster "Zoek op productnaam". Hier kunt u een wijnnaam of een gedeelte van een wijnnaam invullen om te zoeken in ons assortiment. 

UITGEBREID ZOEKEN
Om gedetailleerd te zoeken, klikt u op het bovenste tabblad "GEAVANCEERD ZOEKEN". Op de achterliggende pagina kunt u op verschillende criteria zoeken. 

HOE BESTEL IK EEN PRODUCT?

Bestellen bij Spanjewijn.be gaat in een aantal makkelijke stappen.

Stap 1 
Klik bij het gewenste product op IN WINKELWAGEN". Elke keer als u een product in uw mandje plaatst krijgt u een bevestiging van het toegevoegde product  te zien in een apart ventster. 

Stap 2
U kunt er nu voor kiezen om verder te gaan met winkelen of om de bestelling af te ronden. Bent u een bestaande klant met inlognaam en wachtwoord dan kiest u voor de optie "Al geregistreerd". Is dit uw eerste bestelling dan kiest u voor "Vul uw gegevens in".

Stap 3
Bestaande klant
Als u in stap 2 voor de optie "Al geregistreerd" heeft gekozen, krijgt u het inlogscherm getoond. Hier vult u uw inlognaam en wachtwoord in. U gaat nu door met stap 4.

Nieuwe klant
Als u in stap 2 voor de optie ‘nieuwe klant’ heeft gekozen krijgt u het registratieformulier gepresenteerd. Hierop vult u uw gegevens in en kies u desgewenst een inlognaam en wachtwoord. Het is niet verplicht om een inlognaam en wachtwoord te kiezen. Wij raden dit echter wel aan omdat u dan gebruik kunt maken van het klantmenu waarin u de voortgang van uw bestelling kunt controleren. 

Stap 4
Controleer uw bestelling en klik op "Bestelling afronden" om de bestelling te plaatsen. 

Stap 5
Selecteer de gewenste bezorgwijze en betaalwijze. 

Stap 6
U ontvangt per omgaande een bevestiging per mail en na betaling binnen 1 werkdag de definitieve factuur, eveneens per email.


BETALEN


Betaalmogelijkheden 

U kunt bij www.spanjewijn.be bestellen via de "winkelwagen" en betalen met o.a Bankcontact, iDEAL, VISA , MASTERCARD, of door overschrijving vanaf uw eigen bankrekening.
Bezorging vindt uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van betaling plaats.

Wat gebeurt er als een product niet meer leverbaar is?

Wanneer een product niet leverbaar is en u heeft reeds betaald, dan wordt op korte termijn contact met u gezocht. U heeft altijd de optie om het vooruitbetaalde bedrag direct op uw rekening teruggestort te krijgen.

LEVERING

Wat zijn de verzendkosten?

Transportkosten 

In België betaalt u tot een bedrag van € 350,00 (incl. BTW) een standaardtarief van € 14,10 per levering en bij bestellingen boven de € 350,00 (incl. BTW) is de levering gratis.Bij leveringen aan detailhandel en horeca worden de transportkosten vanf ons depot in Aalsmeer tegen kostprijs doorberekend, ongeacht de grootte van de bestelling.

De verzending van uw pakket geschiedt in speciale (tegen breuk beschermende) kartonnen dozen. Bestellingen worden door DPD aan de voordeur afgeleverd.
Track & trace, leeftijds-check en handtekening voor ontvangst. 

Pakket is verzekerd tot 520 euro!
Wanneer u bij aflevering niet thuis bent, kunt u het pakket nadien afhalen bij het dichtstbijzijnde DPD pickup point .
 

Overige landen in overleg/op aanvraag

Voor de eilandentoeslagen (bv Sicilie, etc.) kunt u contact opnemen met Spanjewijn. 
Er bestaat de mogelijkheid bestellingen op te halen. Dit is alleen mogelijk na afspraak. Neem hiervoor contact op met Spanjewijn: info@spanjewijn.be 

Telefoonnummer: (kantoor, bereikbaar op werkdagen van 9.30 - 16.00 uur), +32(0)78480147

Wanneer u meerdere producten in een keer bestelt doen wij onze uiterste best om, indien mogelijk, alles in 1x bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het product met de langste levertijd. Indien u de voorkeur heeft om de producten onafhankelijk van elkaar zo snel mogelijk geleverd te krijgen dan kunt u contact met ons opnemen (info@spanjewijn.be). 

WAT GEBEURT ER ALS EEN BESTELLING IS VERTRAAGD? 

De levertermijnen zijn indicatief. Vanwege vervoersproblemen (sneeuw / staking) kan het incidenteel voorkomen dat een zending langer onderweg is. De ervaring leert echter dat in 99% van de gevallen bestellingen binnen de gestelde termijn worden afgehandeld. 

KAN IK EEN BESTELLING AFHALEN?

U kunt uw bestelling na afspraak (+32(0)78480147) afhalen bij onze Nederlandse vestiging. Ons Nederlandse kantoor annex depot bevindt zich op:

Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN Aalsmeer
Nederland (NL).

De bestelde wijnen kunt u afhalen na vooruitbetaling of tegen contante betaling (wij hebben aldaar geen winkel en geen kassa of pinapparatuur). 
Wij zijn op maandag t/m vrijdag aanwezig vanaf 9.30 tot 16.00 uur. 

RETOURNEREN

We gaan ervan uit dat u in de meeste gevallen tevreden zult zijn met alle producten die u bij de Spanjewijn.be aanschaft. Desalniettemin verzoeken wij u om bij ontvangst van uw bestelling meteen te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst voldoen. In overeenstemming met het herroepingsrecht uit de Wet Verkoop op Afstand kunt u de ontvangen goederen binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst retourneren indien deze niet voldoen aan uw verwachtingen.

Breng ons op de hoogte via info@spanjewijn.be over het retourneren van de producten. Stuur het product in de originele verpakking, voldoende gefrankeerd terug naar:

Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN Aalsmeer
Nederland

Wij stellen vervolgens een creditnota op en het bedrag wordt zo spoedig mogelijk teruggestort.



HOE TE HANDELEN ALS IK EEN VERKEERD PRODUCT HEB ONTVANGEN?

Mocht u per ongeluk een ander product hebben ontvangen, neem dan contact met ons op over een oplossing en verdere afhandeling (info@spanjewijn.be). 

HOE ANNULEER IK EEN BESTELLING?

U kunt een bestelling annuleren door het sturen van een e-mail naar info@spanjewijn.be. Vermeld hierbij uw bestelnummer.
Bij overige vragen kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via info@spanjewijn.be, of op werkdagen tijdens kantooruren via +32(0)78480147